حضور نوید محمدی در اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته جهت اعزام به مسابقات بوینس آیرس

هفتمين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي كاراته جوانان دختر از 21 شهريور ماه در تهران آغاز مي شود و پسران هم از روز شنبه وارد اردو مي شوند.

به گزارش سايت فدراسيون كاراته، اردوي تيم ملي كاراته دختران براي حضور در المپيك 2018 بوئنوس آيرس آرژانتين از فردا چهارشنبه 21 شهريور ماه در سالن شهيد كبگانيان تهران آغاز مي شود.

مبينا حيدري، فاطمه خنكدار و نگين آلتوني نفرات حاضر در اردو هستند كه زيرنظر سمانه خوشقدم، سرمربي تيم ملي جوانان تمرينات آماده سازي را دنبال مي كنند.

دور جديد تمرينات تيم ملي پسران نيز از روز شنبه 24 شهريور ماه در سالن شهيد كبگانيان تهران پيگيري خواهد شد.

نويد محمدي و عليرضا فرجي كاراته كاهاي حاضر در اردو هستند كه زيرنظر مهران بهنام فر تمرين مي كنند.

المپيك 2018 جوانان طي روزهاي ١٤ تا ٢٦ مهر ماه در بوئنوس آيرس آرژانتين برگزار مي شود.

مزارعي گفت: كارگاهاي آموزشي با 7 سرفصل براي تمام سبكها و استانها در طول سال برگزار مي شود.

امين مزارعي در گفت و گو با سايت فدراسيون كاراته اظهار داشت: با توجه به المپيكي شدن كاراته و اهميت بحث آموزش و نيز برنامه گسترده فدراسيون در اين زمينه، دوره هاي دانش افزايي از سال گذشته آغاز شده تا مربيان با دانش روز دنيا آشنا شوند و مشكلات فني را در باشگاهها مرتفع كنيم.
وي افزود: حضور تمام مربيان در اين دوره ها حداقل سالي يكبار اجباري است و در صورت شركت نكردن، مربيان نمي توانند در كلاس هاي ارتقاء شركت كنند.
مزارعي گفت: از نيمه دوم سال 96 برگزاري دوره هاي آموزشي در دستور كار قرار گرفت كه تا پايان سال 6 دوره برگزار شد و امسال هم از ابتداي سال جاري چند دوره در استانهاي مختلف برگزار شده كه آخرين آن پنجشنبه 15 شهريور ماه در استان فارس بوده است.
وي با اشاره به اينكه استقبال خوبي از دوره دانش افزايي شيراز شد، ادامه داد: 350 مربي از استانهاي فارس، بوشهر و كهگيلويه و بويراحمد در اين دوره شركت داشتند و اميدواريم بتوانيم با اطلاع رساني به موقع و اهميت شركت در دوره ها استقبال از اين كلاسها افزايش يابد.
دبير كميته آموزش گفت: جمعه 23 شهريور ماه نيز يك دوره دانش افزايي در منطقه يك كه شامل استانهاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي مي شود، برگزار خواهد شد.
وي در مورد سرفصل هاي تئوري و عملي دوره هاي دانش افزايي مربيان گفت: فاكتورهاي آمادگي جسماني در كاراته و نحوه توسعه آنها و اصول تمرينات بدني در كاراته سرفصل هاي بخش تئوري هستد و سرفصل هاي ديگري نيزكه در كاراته كاربردي است قطعاً اضافه خواهد شد.
مزارعي افزود: در بخش عملي در كاراته كنترلي(كاتا و كوميته) و سبكهاي آزاد با استفاده از مربيان تيم ملي ضرورياتي كه نياز امروز كاراته است به مربيان آموزش داده مي شود.
وي گفت: برنامه هاي آموزشي با تعامل خوب كميته مربيان و كميته آموزش سبكهاي آزاد برگزار مي شود و بنا داريم كارگاههاي آموزشي را راه اندازي كنيم كه 7 سرفصل براي آن پيش بيني شده است و تمام سبكها و استانها مي توانند اين كارگاهها را برگزار كنند كه در زمينه فني، عملي و اطلاع رساني كميته آموزش از آن حمايت خواهد كرد.

 


به گزارش روابط عمومی هیات کاراته استان فارس به نقل از سايت فدراسيون كاراته و به نقل از روابط عمومی سبک شوتوکان آی کا دی ایران، نهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی کشور بانوان گرامیداشت شهید مدافع حرم محسن حججی و تجلیل از پیشکسوتان کاراته شهرستان نجف آباد از 18 تا 21 شهریورماه با حضور 928 نفر از 21 استان در نجف آباد برگزار شد و در پایان این رقابت ها نتایج زیر بدست آمد:
در رده قهوه ای مشکی/
تیم اصفهان با 9 طلا مقام اول، تیم زنجان با 6 طلا مقام دوم و تیم های هرمزگان و چهارمحال و بختیاری هرکدام با 5 طلا به طور مشترک مقام سوم
در بخش کمربندهای رنگی/
اصفهان مقام اول، چهارمحال مقام دوم و زنجان و فارس به طور مشترک مقام سوم

وتیم منتخب شوتوکان آی کا دی فارس با 71 نفر شرکت کننده در این مسابقات حضور یافته و توانست با کسب 18 مدال طلا ،11نقره و 30 برنز در مجموع تیمی مقام سوم کشور را کسب کند

تیم فارس به سرپرستی شبنم پناهی منش ومربیگری خانم ها فروغ استواری ،زینب قاسمی فاطمه کرمی ،زلیخا نظر دوست وفاطمه یار علی در این مسابقات حضور داشت.
فنی ترین کاراته کا: زهرا کریمی پور از فارس
نماینده برتر: شهیدی صفا از همدان و فتحی از چهارمحال و بختیاری
مربی برتر:برازنده پور از قم
داور برتر: دهقان از مرکزی
کاپ اخلاق: تیم خراسان شمالی 

 

 

احمد مباركي در ديدار با رئيس فدراسيون كاراته گزارشي از عملكرد چندماهه اين هيات در بخش هاي مختلف ارائه داد

به گزارش روابط عمومی هیات کاراته استان فارس به نقل از سايت فدراسيون كاراته، احمد مباركي، رئيس هيات فارس امروز با حضور در محل فدراسيون كاراته و ديدار با محمدصادق فرجي، رئيس فدراسيون به ارائه گزارش از عملكرد اين هيات در چند ماهه رياست وي، ميزباني ها در بخش مسابقات، كارگاههاي آموزشي، دوره هاي مختلف آموزشي و ساختار اداري پرداخت.

رئيس فدراسيون كاراته نيز با اشاره به تعامل با پيشكسوتان، خردجمعي و استفاده از تمامي ظرفيت ها در استان، ابراز اميدواري كرد كه شاهد شكوفايي و رشد كاراته در ابعاد قهرماني، همگاني و غيره باشيم.

محمدصادق فرجي به دليل زحمات مباركي در مدت حضورش در راس هيات كاراته فارس، ميزباني مطلوب كارگاههاي آموزشي و برگزاري مسابقات لوح تقديري به وي اهدا كرد.